Info til musikere

Vores booker

Har du et forslag til et band, du synes vi skal booke, så læs resten af siden her først og kontakt os på info@frederiksbergcountryclub.dk.

Bookingkriterier

Vi booker eksperimenterende og originale kunstnere inden for alle genrer – også helt ukendte kunstnere. I følge vores vedtægter booker vi fortrinsvis bands, der

  • Spiller original musik (egne kompositioner, egen lyd)
  • Ikke optræder jævnligt på Frederiksberg og i København
  • Optræder i en ny konstellation eller ønsker at lancere et nyt og eksperimenterende koncept (særlig for musikere der er mere kendte)

Vi booker kun to bands hver måned, så der kan godt gå nogle måneder, før vi får passet dit band ind i programmet.

Når vi har booket jeres band

Hvis vi booker jeres band, bedes I læse denne side igennem igen og kontakte os på info@frederiksbergcountryclub.dk med følgende oplysninger:

  • Bandmedlemmernes navne
  • En kort tekst om jeres band til annonceringen af koncerten på Facebook m.m., meget gerne med en genrebetegnelse
  • Et link til hvor vi kan lytte til jeres musik
  • Link til jeres Instagram- og facebookprofiler, eller hjemmeside, hvis I har det

Spørg booking@frederiksbergcountryclub.dk om tekniske spørgsmål, dvs:

  • Hvornår der er lydprøve (typisk kl. 17.30 eller 18 samme dag)
  • Hvad for noget gear, der er til rådighed (udover lydanlæg, trommesæt, klaver, keyboards, guitar- og basforstærkere)
  • Hvor langt et sæt I spiller (normalt omkring 45 minutter)
  • I hvilken rækkefølge I og det andet band skal spille

Lydteknikere

Vores  lydteknikere er

  • Rasmus Rønnike
  • Justin Schöning

Tid og sted

Vores koncerter ligger den anden lørdag i hver måned og finder sted på kælderscenen, Smallegade 12 , Frederiksberg.

Bar og døre åbner kl. 20:00, og klubben lukker ca. kl. 01:00.

Normalt har vi to bands på en aften, samt dj før, mellem og efter koncerterne.

Som regel går det første band på omkring kl. 21:30.

Entré/aflønning

Entréprisen ligger typisk på 50 kr og 100 kr. ved større arrangementer. Den kan forhandles efter bandsenes ønske.

Der er to former for aflønning af musikere: Entréindtægt og honorarstøtte

Bands, der spiller på døren, får hele entréindtægten.  Hvis der er to bands, fordeles entréindtægten normalt med 50% til hvert band.

Vi modtager honorarstøtte fra Statens Kunstråd, men vi har ikke klip nok til at kunne tilbyde honorarstøtte til alle bands, så det er vi nødt til at afveje fra gang til gang. Reglerne siger i øvrigt, at når et band får honorarstøtte, skal hvert medlem have ét fuldt honorar.  Så hvis vi ikke har klip nok til hele bandet, er vi nødt til at tilbyde jer at spille på døren.

Gæsteliste

Hver musiker kan få en gratis gæst med. Derudover bestemmer bandsene selv, hvor mange de vil have på gæstelisten, men hvis der er to bands, der deles om entréindtægten, bliver entréen for gratis-gæster modregnet i aflønningen for det enkelte band – så det ene band ikke kommer til at betale for det andet bands gæster.

Kunstnere, der har optrådt i klubben, har gratis entré til vores koncerter resten af året 🙂

Transport, forplejning osv.

Hele vores barindtægt går til at betale for klubbens drift. Vi har desværre ingen midler til at hjælpe med transport eller forplejning, men der er gratis sodavand, kaffe og te samt 6 øl (eller 2 glas vin) til alle bandmedlemmer.

Koda

Vi betaler til Koda, så husk endelig at indberette arrangementet, hvis du er medlem!

Lokale

Lokalet er godkendt til 150 personer; i praksis bliver der ret trangt ved 100.

PR

Vi spotter for koncerterne på facebook, Blacklisted, KultuNaut og vores egen hjemmeside. Vi er ikke så glade for, at I selv opretter et facebook-event …

Vi opfordrer også til, at I selv deler FB-eventet og spotter for koncerten.

English